MARKETING AUTOMATION
Inrichten, meten, opvolgen
Je doet je best om klanten binnen te halen. Uiteindelijk vult een prospect een contactformulier in en rekent er op je contact met hem opneemt.
Lanceer en volg
Meetbare campagnes
Voer jij nog in elke fase van het verkoopproces dezelfde marketingactiviteiten uit? Je verhoogt de effectiviteit van je marketingactiviteiten significant door je op het juiste moment te richten op de juiste fase van de buyer en customer journey. Informeer je doelgroep actief met het doel bestaande klanten te bewegen te blijven of meer te kopen en nieuwe relaties te bewegen klant te worden.
Vicus heeft een Future-IT award gewonnen voor haar Customer Insight Architectuur. Daarbinnen werken wij volgens een innovatieve model dat wij JourneyFunnel Model noemen.
Weet je wat jouw marketingcampagnes opleveren? Hoeveel leads volgen uit een nieuwsbrief of een marketingsactie? Worden jouw marketingacties goed opgevolgd?
- verbeter communicatie;
- vergroot koopbereidheid;
- optimaliseer lead / kansen generatie;
- resultaat op acties (bewaken en meten);
- contact- en verkoopdata beheren in één centrale marketing database.
Optimaliseer de samenwerking van marketing en verkoop en bereik een flink hoger rendement.
Slimme software die alle informatie van je relaties analyseert en daaruit acties filtert en profielen in je crm bijwerkt.
Architectuur van onderliggende infrastructuur, software en procesinrichting om marketing en verkoop te ondersteunen.
Contact- en verkooprapportages.
Alles wat je als marketeer nodig hebt
Vicus helpt je met succesvolle campagnes
Stel je start met een nieuwe campagne. Je stuurt een e-mail naar geselecteerde relaties op basis van eerder vastgelegde informatie. In Vtiger CRM- of nieuwsbriefsysteem zie je welke ontvanger jouw mail heeft geopend. Informatieverzoeken naar aanleiding van een campagne worden automatisch in de CRM-campagne geregistreerd. Vervolgens bepaal je welke vervolgacties je wilt automatiseren.
Maak digitale profielen en segmenteer naar doelgroep verdeeld in leads, suspects, prospects en klanten.
Laat je bezoekers automatisch kwalificeren, rekening houdend met de in je crm bekende interesses en gedrag.
Zet campagnes op om leads, suspects en prospects warm te houden. Bereik je doelgroep met vergelijkbare kenmerken.
Verstuur gepersonaliseerde, fraai opgemaakte e-mails. Individueel of in volumes. Gebruik daarbij de handige e-mail sjablonen.
Met werkstromen regel je met e-mail- en pdf-templates dat je de juiste boodschap, op juiste moment, bij juiste ontvanger krijgt.
Bij een campagne wil je een landingspagina. De landingspagina daagt bezoekers uit om te bellen of een contactformulier in te vullen.
Formulieren zijn de start van de dialoog met je bezoekers. Daarom moeten ze aansluiten op zowel je bezoeker als jouw opvolgproces.
Maak sjablonen voor pdf-brochures, genereer persoonlijke exemplaren en verstuur deze per e-mail of per post.
Genereer rapportages en grafieken om het effect van je acties te evalueren.
Maak gebruik van alle gegevens in je database om je content te personaliseren.
Koppel aan je crm
Beste tools in de markt
Een koppeling naar je CRM-systeem met je favoriete marketingtool zet je leads en verkoopkansen meteen op de juiste plaats in je organisatie. Vicus biedt jou een aantrekkelijk CRM systeem aan. Standaard erg compleet en direct te gebruiken door marketing-, verkoop- en klantenserviceafdeling.
Klantcases
Zie alle klantcasesBlijf bij de les en haal een hoger rendement
Maak een afspraak om jouw organisatie zo snel mogelijk te laten excelleren. Over drie maanden ziet jouw organisatie er dan significant anders uit.
Snel aan de slag? bel 033 461 1196 of vul ons contactformulier in. We nemen dan snel contact met je op.