5 tips voor leadgeneratie

  • 27 september 2017
  • vicus
leadscoring_illustratie

Sinds 2009 werkt Vicus met de WebVisitAnalyser voor leadgeneratie. Sinds in 2016 ook het JourneyFunnel Model werd geïntroduceerd, profiteren diverse organisatie van de voordelen van deze complete marketing en sales automation oplossing. Het aantal gebruikers stijgt door het succes.

Meer B2B leads genereren met marketing en sales automation. De belangrijste uit onze tips voor leadgeneratie is “Gebruik de WebVisitAnalyser voor online leadgeneratie”.

Tip 1 – Zet een hulpmiddel in om B2B leads te herkennen, identificeren en profileren

Met een instrument, zoals de WebVisitAnalyser, kun je B2B leads herkennen, identificeren en profileren. In combinatie met het JourneyFunnel Model en een goed crm-systeem kun je dan de effectiviteit van marketing en sales activiteiten per fase in het verkoopproces meten. Daardoor wordt de kwaliteit van deze leads voor jou inzichtelijk.

Tip 2 – Sluit een meetscript aan op je website voor B2B leadgeneratie

Om aan de slag te gaan met WebVisitAnalyser en meer B2B website leads te genereren heb je niet veel mer nodig dan een website of webshop shop en een abonnement op de WebVisitAnalyser. Na installatie van een meetscript op jouw website/webshop en het instellen van de te meten ‘parameters’ gaat de WebVisitAnalyser voor jou aan de slag.

De WebVisitAnalyser brengt de bezoekers van jouw website/shop in kaart en levert jou zo de informatie en concrete contactgegevens van website leads waarmee je aan de slag kunt.

Tip 3 – benaderen B2B website leads doeltreffend

Met WebVisitAnalyser heb je optimaal inzicht in het gedrag, de interesses, de kwaliteit en de behoeften van jouw website en/of webshop bezoekers. Je kunt dus meteen doeltreffend aan de slag en jouw klantenkring uit te breiden. De de leads staan voor je klaat in het crm-systeem; je kunt ze direct bellen en zult ervaren dat je warme contacten hebt.

Tip 4 – Direct B2B website leads opvolgen en registreren in een crm-systeem

De WebVisitAnalyser bevat een ingebouwd CRM systeem. Het grote voordeel hiervan is dat je de geregistreerde online leads direct kunt opvolgen. Notities combineer je met de bedrijfs- en contactgegevens die al voor je klaar staan in het crm-syteem.

Tip 5 – Meet en stuur bij

Bijsturing van deze activiteiten en het zo inzetten van de juiste marketing en sales activiteiten levert meer rendement op in termen van meer en kwalitatief betere leads.

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden