Heb je een keurmerk nodig voor je webshop?

Keurmerken-2015_banner_360x180

Als je online goed je werk doet dan kun je dat zelf vertellen. Je kunt het ook aantonen via een keurmerk. Daarmee weet je potentiële klant zeker dat jij te vertrouwen bent en dat zaken bij jou juridisch goed in elkaar zitten. De kans dat hij iets koopt is dan groter en dus kun je soms de kosten van een keurmerk dubbel terugverdienen. Maar kijk wel eerst of je de basis goed hebt neergezet voor je je aan dit soort kosten waagt!

Keurmerk als omzetbooster

Keurmerken-2015_banner_360x180Als je een webwinkel hebt en op een gemiddelde beurs rondloopt dan lijkt het vinden van succes vooral een zaak van met de juiste partners in zee gaan. Betaalproviders vertellen maar wat graag dat je omzet 20% kan stijgen met de juiste betaalmethodes. Bedrijven die reviews aanbieden claimen een nog grotere omzetboost bij afname van hun diensten en hostingpartijen vertellen dat 7% per seconde afhaakt en een nog snellere shop dus direct tot meer kopers leidt. Natuurlijk zijn deze cijfers echt niet zomaar gelogen maar door al die groeicijfers kun je wel al snel de basis vergeten.

Techniek & design

Want voor je al die zaken gaat inzetten moet de basis wel eerst op orde zijn. Uit herhaaldelijk onderzoek blijkt dat dit vooral de juiste techniek en gebruiksvriendelijk design zijn. In een recent onderzoek van Vouchercloud claimt het bedrijf dat 92,6% van de bezoekers het design en de afbeeldingen van de winkel als belangrijkste factor ziet of deze wel of niet te vertrouwen is. Dat percentage is voor Vicus geen verrassing. Niet alleen het design van de homepage, vooral die productpagina’s vinden wij belangrijk. Niet voor niets toonde hetzelfde onderzoek dat goede productafbeeldingen resulteert in 58% meer interesse om iets te kopen en een vertrouwde techniek zorgt dat er ook echt wordt afgerekend.

Voeten op de grond

Vicus blijft daarom graag met de voeten op de grond. Is die nieuwste marketingtoepassing wel je huidige nummer één-prioriteit? We verdiepen ons er in en raden webwinkeliers het zeker aan als het meerwaarde kan brengen. Maar voor je denkt aan die alternatieve betaalmethodes, die unieke marketingkans, of andere toeters en bellen is het wel zo nuttig om eerst de basis nog even goed door te nemen. Zit die afrekenbutton wel écht op die plek waar de bezoeker hem ook verwacht en valt hij voldoende op? Is het traject dat volgt naar verwachting en heeft het proces geen overbodige vragen? En zijn de andere standaardzaken goed geregeld?

Keurmerk rendabel?

Een keurmerk kost meestal periodiek geld en tijd. Daar is niets mis mee als jij al je zaken goed op orde hebt. Mits de huidige bezoekers resulteren in een leuk percentage aan kopers. Zodra je merkt dat je shop begint te lopen komt er natuurlijk een moment dat je echt op details kunt letten. Maar begin er pas mee als je al voldoende kopers hebt want niets is als ondernemer zo leuk als geld uitgeven aan kwaliteit waarbij je dit vervolgens door extra kopervertrouwen, gelijk weer kunt terugverdienen.

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden