Magento en CRM E-Commerce Specialist
Mladen legde met name uit hoe SNS het surfgedrag en de actueel bekende klantgegevens combineert om persoonlijk gerichte aanbiedingen aan de bezoeker van hun websites te presenteren.
Leo van der Zalm startte met een indrukwekkende film over het werk van het Rode kruis. Vervolgens legde hij uit hoe zijn organisatie in korte tijd is omgeturnd van ruim 300 lokale ICT bolwerken naar een centraal geleide organisatie. Met name efficiency en kwaliteitsbeheersing maar met name is ook de snelheid van reageren verbeterd zodat bij hulpacties snel overal de juiste banners getoond kan worden.
Deze grote organisaties blijken bakken met geld te hebben om dit soort systemen helemaal op maat te laten maken; ze verdienen het vervolgens in beide gevallen binnen 1 jaar terug aan hogere inkomsten of kostenbesparing. Bij Vicus helpen we vaak organisaties met wat minder budget. Maar we volgen dezelfde principes.
Inbound Marketing concept, SNS Bank
Inbound Marketing is een volledig klant-georiënteerd concept waarin de SNS Bank het beste van database marketing en Behavioral Targeting heeft geïntegreerd. Door deze integratie kan SNS Bank de klantbehoefte precies detecteren en daarop realtime inspelen. Inbound Marketing draagt positief bij aan klantloyaliteit en klanttevredenheid en levert goede verkoop- en serviceresultaten. Het is een essentieel onderdeel van de SNS CRM Strategie: het kloppend hart van de bank.
SNS Bank heeft voor Inbound Marketing eerder de CRM Innovator Award en Unica Marketing Innovation Award gewonnen.
Fondswerving in veranderende tijden, Het Nederlandse Rode Kruis
Het werven van donateurs wordt lastiger en het belang van CRM wordt daarmee nog groter. Nederlanders blijven geven, maar worden steeds kritischer naar de ontvanger van het geld. Daarnaast wordt de traditionele manier van fondswerven steeds minder gangbaar. De bezuinigingen vanuit de overheid zorgen tevens voor toenemende concurrentie vanuit andere sectoren. Hoe gaat het Nederlandse Rode Kruis hiermee om?
Verder ging Leo in op een aantal specifieke activiteiten zoals de noodhulpactie ‘Nederland helpt Japan’, naar aanleiding van de aardbeving en tsunami op 11 maart jl en op 3FM Serieus Request. De samenwerking tussen radiozender 3FM en het Nederlandse Rode Kruis om aandacht te vragen voor een stille ramp is na 7 jaar uitgegroeid tot een van de grootste media-events van Nederland.
Vanadiumweg 22
3812 PZ Amersfoort
Nederland
[javascript protected email address]
+31(0)33 461 1196