Marketing Automation, Big Data en Online Security; Een blik in de toekomst
- 8 februari 2016
- vicus
Big data
Er komt steeds meer data op het wereldwijde web te staan. Er zal in de toekomst een enorme hoeveelheid aan data zijn. Daar is natuurlijk niks mis mee maar wat moeten we met al die data? Door de hoeveelheid data en datastromen is er geen overzicht meer. De data moet gefilterd worden op basis van kennis zodat deze nuttig gebruikt kan worden. Als dit niet wordt gedaan dan kost dit veel tijd om het zelf uit te pluizen.
Het is belangrijk om te beschikken over de techniek die in deze data volledig geautomatiseerd en supersnel kan analyseren.
Marketing Automation
Deze ontwikkeling van Big Data zal een zeer grote invloed hebben op de marketing, service en verkoop processen van bedrijven. Bijvoorbeeld segmenten die je wilt benaderen zijn perfect in kaart gebracht door de filtering aan data en hier wordt automatisch je marketingplan op afgestemd. Automatische toetsing op Prijs, Plaats, Promotie en Product (vier P’s). Wat voor service verwacht dit segment? Alles is beschikbaar en direct toe te passen. Dit fenomeen wordt “marketing automation” genoemd en marketeers zullen hierbij een ondersteunende rol vervullen.
Online security
Natuurlijk is al deze data nuttig te gebruiken. Dit geldt niet alleen voor bedrijven/mensen met een goede intentie. Ook criminelen zullen hier potentie in zien. Er zal in de toekomst sprake zijn van een grote toename van online criminaliteit. Sterker nog, criminelen hebben steeds minder te halen buiten de digitale wereld. Contant geld zal er niet meer zijn en alles is zo goed beveiligd dat je er alleen van binnen uit (online) bij kan komen.
De criminelen zullen dus online “de deuren gaan openen”. Dit is natuurlijk al aanwezig bij de meeste bedrijven maar dit zal in de toekomst minimaal in het kwadraat moeten worden gedaan. Dit zal van cruciaal belang zijn om als bedrijf voort te bestaan.
Privacy
Naast de bedrijfsdata is er ook persoonlijke data. Privacy is nu al een “hot item” en hier zal in de toekomst vrijwel geen aandacht meer voor zijn. Al je data die op het internet wordt gezet zal openbaar zijn. Dit weet iedereen en dus je zelf verantwoordelijk moeten zijn met wat je op het internet plaatst. Wel zal er meer controle zijn op fraude met persoonlijke data. Hier zijn zware sancties aan verbonden. Voor B2B data geldt dat dit niet meer opgeslagen mag worden. Het wordt dus moeilijker voor concurrenten om zich in de markt te positioneren.
Vicus en de toekomst
Het is voor elk bedrijf belangrijk om in te spelen op deze ontwikkelingen. Vicus is hier op verschillende vlakken al mee bezig. Met het product “WebVisitAnalyser” wordt bedrijfsrelevante data gefilterd. Deze data kan vervolgens gebruikt worden voor de optimalisatie van verkoop, service en marketing (marketing automation).
Ook op het gebied van veiligheid is Vicus up-to-date met bijvoorbeeld de nieuwste security patches in het vtiger CRM-systeem en Magento webshops. Omdat Vicus met open source werkt zal deze software steeds snel up-to-date zijn omdat hier 24/7 aan gewerkt wordt door de community. Deze constante ontwikkeling is nodig en zorgt er voor dat er producten geleverd kunnen worden die aansluiten bij de groeiende en veranderende markt.
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024