JourneyFunnel Model vergroot medewerkerstevredenheid
- 23 februari 2017
- vicus
De klantervaring wordt hierdoor verbeterd. Dit zorgt voor een positiever imago en een verbeterde naamsbekendheid. Met de tijd die overblijft kan je als organisatie focussen op nieuwe klanten.
Van wezenlijke invloed op het realiseren van jouw organisatiedoelstellingen zijn natuurlijk jouw medewerkers. Medewerkers vormen als het ware het kapitaal van elke organisatie. Hoe groter de medewerkerstevredenheid, hoe groter hun arbeidsproductiviteit.
Toepassen van het JourneyFunnel Model binnen jouw organisatie zorgt voor vergroting van de medewerkerstevredenheid en vergroten de kans dat doelstellingen worden gerealiseerd. In deze blog meer hierover.
Werken volgens het JourneyFunnel Model
In de blogreeks Marketing Automation, optimaal klantinzicht hebben we een zestal blogs geschreven over succesvol ondernemen met het JourneyFunnel Model. Mocht je nog niet bekend zijn met dit model, dan volgt nu een korte introductie.
Het JourneyFunnel Model is een theoretisch model dat in 2013 door Vicus is ontwikkeld en na jaren van zelf testen in november 2015 officieel is geïntroduceerd. Het model helpt organisaties om beter onderbouwde beslissingen te nemen. Het totale verkoopproces van individuele leads en klanten wordt op organisatieniveau in kaart gebracht.
Het model combineert de door de salesafdeling uitgevoerde activiteiten in de salesfunnel met de marketingactiviteiten in de buyer en customer journey. Push- en pull marketing wordt gecombineerd met inbound en outbound marketing.
Uitgangspunten JourneyFunnel Model
De uitgangspunten van het JourneyFunnel Model kan je hier lezen. Het JourneyFunnel Model brengt als het ware alle activiteiten die door de marketing- en salesafdelingworden uitgevoerd in elke fase van het verkoopproces in kaart. Door als organisatie deze contactpunten vooraf te definiëren en toe te wijzen aan de diverse fasen in het verkoopproces verkrijg je als organisatie inzicht in de kwaliteit en het gedrag van prospects en klanten.
WebVisitAnalyser meten van stadium aankoopproces
Met de WebVisitAnalyser scoor je leads met punten. De WebVisitAnalyser kent deze punten toe aan de diverse contactmomenten van de organisatie met de klant en vice versa. De optelsom van deze contactpunten bepaalt de kwaliteit van de prospect en geeft ook inzicht in de fasen van het verkoopproces waarin zij zich bevinden.
Met de WebVisitAnalyser en het JourneyFunnel Model verkrijg je als organisatie dus inzicht in de meest kansrijke prospects en klanten. Alle medewerkers binnen jouw organisatie kunnen zich zo enkel en alleen focussen op die klanten die rendement, omzet opleveren.
Medewerkerstevredenheid en werkplezier omhoog
Doordat tijd, geld en aandacht wordt besteed aan de juiste klanten gaat de medewerkerstevredenheid omhoog. Een bedrijf dat niet kredietwaardig is, niet past bij jouw doelgroep of om andersoortige redenen niet kansrijk is en zorgt voor problemen kan immers direct worden herkend met de WebVisitAnalyser. De afdeling sales is blij doordat zij worden voorzien van kwalitatief goede leads.
De medewerkerstevredenheid van jouw marketingafdeling gaat ook omhoog. Zij kunnen nagaan welke marketingacties effectief zijn en leiden tot kwalitatief goede prospects en/of meerverkopen aan bestaande klanten. De marketingafdeling kan zich zo focussen op die acties die ook daadwerkelijk groei opleveren. De marketing- en salesafdeling zijn slechts twee voorbeelden van afdelingen waar mensen met meer plezier en naar verwachting productiever zullen werken. Het werken volgens het JourneyFunnel Model en WebVisitAnalyser brengt namelijk jouw hele organisatie naar ‘the next level’.
Soepel draaiende verkoopmachine dankzij JourneyFunnel Model
Diverse organisaties zijn in 2016 al gestart met het JourneyFunnel Model en de WebVisitAnalyser. Een voorbeeld van een succescase is CAD2M. Deze organisatie, ruim 25 jaar actief als totaalleverancier voor CAD/CAM software ervaart de voordelen van het werken volgens het JourneyFunnel Model in combinatie met de WebVisitAnalyser en het vtiger CRM voor MKB systeem gekoppeld aan King Business Software.
CAD2M is een soepel draaiende verkoopmachine geworden met vtiger, WebVisitAnalyser en het JourneyFunnel Model.
“Met de WebVisitAnalyser in combinatie met onze webshop en vtiger CRM aan king bereiken we onze doelstellingen: meer omzet, betere klanten, lagere kosten, tijdbesparing en een hogere klantwaarde (Teun Willems, Marketing Manager CAD2M).
Ook groeien en medewerkerstevredenheid verbeteren?
Wil je ook doorgroeien en je focussen op de kwalitatief beste prospects en klanten. En tegelijkertijd de medewerkerstevredenheid vergroten?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Bel Vicus op 033 461 1196 en vraag naar Luuk Roovers, onze JourneyFunnel en WebVisitAnalyser expert. Of stuur een e-mail naar sales@vicus.nl.
Vicus helpt al ruim 19 jaar bedrijven in het MKB met het verbeteren van hun marketing, verkoop en klantenservice door slimme (proces)automatisering.
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024