In 2014 werd vtiger 6 geïntroduceerd. Vtiger 6 was met name ontworpen vanuit een functionele gedachte. Vtiger 6 kwam tegemoet aan de wens van organisaties om alle informatie van relaties effectief op één plek te kunnen opslaan. Sindsdien is er behoorlijk wat veranderd.
Organisaties willen met vtiger 7 hun marketing, sales en met name service verbeteren. Kortom, organisaties willen een CRM oplossing die zorgt voor een positieve en verbeterde gebruikerservaring. Vtiger 7 biedt deze verbeterde gebruikerservaring met een intuïtieve interface en slimme functionaliteiten. In deze blog zetten wij deze vernieuwingen in vtiger 7 voor jou op een rij.
Moderne interface
De verbeterde en vernieuwde interface maakt het navigeren, zoeken naar en het delen van informatie een stuk makkelijker en sneller.
Zo wordt bij het geheel vernieuwde loginscherm direct het meest belangrijke nieuws en de recente updates getoond. De moderne interface maakt dat het oog van de gebruiker direct valt op deze berichten. Op deze wijze kan gemakkelijk informatie worden gedeeld.
Meerdere dashboards – Meer informatie beschikbaar in preview
In vtiger 7 is het niet meer nodig om een nieuw scherm of tabblad te openen om de informatie te zien. Zodra je bent ingelogd in vtiger 7 zie je meerdere dashboards. Voor veel gebruikers zal de tab ‘My Dashboard’ alles zijn wat zij nodig hebben. Vtiger 7 biedt de mogelijkheid om extra dashboards toe te voegen.
Meer items in het hoofdmenu
Navigeren is met vtiger 7 een stuk makkelijker. Zo zijn in vtiger 7 meer items in het hoofdmenu opgenomen. Deze items zijn ook nog eens duidelijk en logisch onderverdeeld.
Het menu is gesplitst in twee secties. De ene sectie bestaat uit de submenu’s sales, marketing, support, projecten en voorraden. Het andere submenu bevat de standaard tools en instellingen.
Wanneer je met de ‘muis’ over een submenu item beweegt verschijnt een lijst met gerelateerde modules. Deze modules kunnen naar eigen wensen aangepast, verwijderd of heringedeeld worden.
Sneller navigeren binnen specifieke modules
Afhankelijk van welk submenu je gebruikt om toegang te verkrijgen tot een module verschijnt er een toolbar naar andere relevante modules. Dit helpt jou als gebruiker om snel te navigeren door de voor jou relevante modules.
Voor een accountmanager kan het bijvoorbeeld relevant zijn om met één klik te navigeren naar Verkoopkansen en Offertes.
Meer nuttige informatie direct zichtbaar binnen een record
Een record in vtiger 7 bevat bij het openen meer informatie en wordt overzichtelijker weergegeven dan in vtiger 6. Zo is bijvoorbeeld klantinformatie sneller vindbaar.
Elementen van gerelateerde contactpersonen zoals het aantal e-mails, telefoontjes, tickets, zijn direct zichtbaar bovenaan het scherm. Al deze ‘touchpoints’ van jouw bedrijf met deze relatie zijn nu in 1 oogopslag zichtbaar in tegenstelling tot de vorige versie waar elk contactpunt een eigen tabblad had.
Vtiger 7 – overige nieuwe functionaliteiten
- Alle records met datum zichtbaar op jouw kalender
Evenementen en taken zijn waarschijnlijk niet de enige data die voor jou belangrijk zijn. Idealiter wil je alle data die voor jou belangrijk zijn kunnen opnemen in jouw kalender. In vtiger 7 is dit mogelijk. Binnen vtiger 7 kan je records waar je een datum aan hebt gehangen weergeven op de kalender. Bijvoorbeeld de sluitingsdata van verkoopkansen en/of de verjaardagen van klanten.
- Beheren van taken in de agenda
Het beheren van taken in de agenda is vernieuwd in vtiger 7. Deze is altijd toegankelijk via de rechterbovenhoek van jouw pagina. Taken aanmaken voor jou en anderen, deze organiseren en inzien gaat nu nog sneller.
- Gekleurde regels/records in keuzelijsten
Binnen vtiger 7 is het nu mogelijk om kleuren toe te voegen aan specifieke records. Administrators kunnen een kleur uitkiezen en toewijzen aan waarden binnen bepaalde keuzelijsten.
Deze kleuren worden vervolgens getoond bij het selecteren van lijsten, tabellen of grafieken waar de keuzelijst in voorkomt. Deze optie zorgt ervoor dat je waardes en records beter van elkaar kunt onderscheiden. Denk bijvoorbeeld aan het toekennen van kleuren aan ‘Lead Status’, Prioriteit van het Project etc.
- Scheiding privilege aanmaken/bewerken van records
Soms is het wenselijk dat een of meerdere van jouw vtiger gebruikers wel records kunnen aanmaken, maar deze vervolgens niet kunnen bewerken. Door de optie ‘onderscheidt privilege van bewerken/aanmaken van records’ binnen vtiger 7 kan je direct alle updates zien van een desbetreffend record.
- Geavanceerde berekeningen voor belastingen op offertes en facturen
Als je producten en diensten hebt toegevoegd aan een verkooporder, offerte of factuur, moeten deze worden aangepast aan belastingen en heffingen. De hoogte van deze belastingen en heffingen verschilt naar het product of de dienst die je verkoopt, de verkoop locatie en andere condities.
Vtiger 7 helpt je omgaan met deze complexiteit. Vtiger 7 bevat namelijk ‘geavanceerde calculatie berekeningen’. Deze module configureert jouw verkooporders, offertes en facturen met de geldende belastingen en heffingen.
- Dubbelklik voor bewerken record in lijstweergave
In vtiger 7 kan je een record nog sneller bewerken. Met een simpele dubbelklik op het desbetreffende record bespaar je veel tijd.
De hiervoor genoemde verbeteringen maken van vtiger 7 een nog gebruiksvriendelijker CRM waar je sneller en gemakkelijk kunt navigeren. Bovendien is vtiger CRM 7 vergeleken met vtiger 6 veel meer en beter toegerust op de dagelijkse activiteiten van elk van jouw medewerkers.
Ook klaar voor een upgrade naar vtiger 7?
Met vtiger 7 kan elke medewerker binnen jouw organisatie slimmer en sneller werken in CRM. Het besparen van tijd en het sneller inzichtelijk hebben van bijvoorbeeld klantinformatie zorgt niet alleen voor een verbeterde gebruikerservaring, maar zorgt er ook voor dat je jouw diverse doelgroepen beter en sneller kan bedienen.
Ben je ook klaar voor een upgrade naar vtiger 7 of wil je starten met een goed online CRM systeem? Laat je vrijblijvend informeren en neem contact op met Vicus, vtiger CRM specialist sinds 2005. Je kunt ons bereiken via telefoonnummer 033 461 1196 of per e-mail sales@vicus.nl
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024