Hoe kunnen we helpen?

Inhoud

Module Campagnes in Vtiger CRM

Je bent hier:

Vtiger CRM bevat een Campagne module. Met deze module kun je een reeks e-mails of nieuwsbrieven versturen naar door jou geselecteerde groepen personen (doelgroepen).

Zoals onderstaande afbeelding aantoont, begin je wanneer je een nieuwe campagne start met het ingeven van de campagnenaam, bepaal je de doelgroepgrootte en kies je een verwachte sluitingsdatum van de campagne.

Binnen de Campagne module vind je tabjes met relaties naar gekoppelde Leads, Organisaties, Verkoopkansen. Klik op zo’n tab (bv Contactpersonen). Klik op de knop ‘Selecteer Contacten’ (Select Contacts) om de betreffende Contactpersoon op te nemen in de campagne.

ROI Campagne inzichtelijk met vtiger CRM

Vtiger Handleiding: Campagne aanmaken

Nieuwe campagne aanmaken in vtiger CRM

Instellen en meten van Campagnes

Instellen en meten van effectiviteit Campagnes met WebVisitAnalyser

Met vtiger CRM kan je de verwachte omzet, verkopen en kosten ingeven en deze achteraf vergelijken met de actuele kosten en werkelijke opbrengsten. Je meet zo de effectiviteit van een campagne.

WebVisitAnalyser: herkennen, profilering, kwalificeren en prioriteren van zakelijke prospects

De WebVisitAnalyser herkent, identificeert en scoort zakelijke webbezoeken volgens door jou vooraf ingegeven criteria. Met de WebVisitAnalyser CRM koppeling heb je direct inzicht in kwaliteit van zakelijke prospects. En kan je deze direct opvolgen.

Ook kan je de effectiviteit van campagnes meten door een utm_campaign trackingcode mee te geven. Dit geldt voor ‘campagnes’ als het versturen van nieuwsbrieven, e-mailingen en commerciële mailingen, maar ook Google Adwords campagnes.

De WebVisitAnalyser geeft zo inzicht in de effectiviteit van campagnes. Is de juiste doelgroep geïnteresseerd en in welke mate.

Lees meer over: