Magento en CRM E-Commerce Specialist
De Webwinkel Vakdagen zijn weer voorbij. Dit jaar zijn er maar liefst 6.784 bezoekers geweest: 3.306 op woensdag en 3.478 op donderdag. Dit betekent een stijging van maar liefst 24% ten opzichte van de vorige editie.
Vicus stond samen met Modis op de beurs waar wij het unieke concept kassa met een webwinkel presenteerde.
Veel retailers en retailketens worstelen met de vraag hoe fysieke winkels en een webshop naast elkaar ingezet kunnen worden. Ze kunnen niet alleen naast elkaar ingezet kunnen worden maar elkaar zelfs versterken. Bij retailketens bestaan hierbij veel vragen. Vicus en Modis hebben deze vragen grotendeels opgelost door samen te werken en een geintegreerde oplossing aan te bieden.
Naast steeds meer gebruik maklen van affiliate marketing en sociale marketing bieden de huidige technieken steeds makkelijker toegang tot andere nieuwe concepten.
Voorbeelden uit de Vicus stal
Payment provider Ogone publiceerde onlangs cijfers over 2008 wat betreft de Belgische e-commerce markt. Daaruit blijkt dat deze in 2008 sterk gegroeid is ten opzichte van 2007:
Ook Vicus is steeds actiever in België. Recent heeft ook de Vlaamse vereniging Scouts en Gidsen voor Vicus gekozen voor het inrichten van haar nieuwe e-commerce platform (Zen Cart met koppeling naar het Navision ERP systeem). Deze vereniging heeft 75.000 leden en inmiddels 7 fysieke winkels, verspreid over het vlaamse land (o.a. Aalst, Borgerhout, Hasselt, Hasselt).
We zien steeds maar weer innovaties en nieuwe technieken, zoals Twitter, widgets en de opkomst van social commerce, social media, social news en mobiel.
Voorbeelden:
Hoe kan het toch dat de grote organisaties als Philips, Bijenkorf, Gamma en Mediamarkt niet zo heel erg succesvol zijn op internet? En waarom zijn die nieuwkomers zoals Marktplaats, Hyves, Startpagina, Google, Amazon, Cool Blue (mp3shop), Kleertjes.com en Naaipatronen.nl wel succesvol?
De online markt is continu in bewging. Om succesvol internet ondernemer te worden moet u op een aantal zaken letten. Uw webwinkel zal daarbij steedss maar weer moeten blijven voldoen aan de verwachtingen van uw potentiële en bestaande klanten. Hoe behoudt u dit verworven succes en hoe bouwt u deze uit?
67% van de consumenten geeft aan achteraf te willen betalen, voor de webwinkelier vergroot deze betaaloplossing de kans op non-betaling aanzienlijk. Hoe kunnen we dit oplossen en een transactie zonder risico voor beide partijen creëren?
Vanadiumweg 22
3812 PZ Amersfoort
Nederland
[javascript protected email address]
+31(0)33 461 1196