Magento en CRM E-Commerce Specialist
Het is straks niet meer mogelijk om online een fles wijn of sterke drank te kopen zonder officiële leeftijdsverificatie. Vanaf 1 juli heeft nieuwe wetgeving effect op de online verkoop van sterke drank en tabak. Een vinkje ‘ja, ik ben 18’ als leeftijdsverificatie is niet meer voldoende. Webwinkels hebben hiervoor een identificatiemiddel nodig.
Currence, bekend van onder meer iDEAL, speelt in op het heden met iDIN, een identificatiemethode die via de eigen bankomgeving loopt. iDIN is beschikbaar via Buckaroo als een op zichzelf staande oplossing, of geïntegreerd in een van de favoriete e-commerce betalingsplug-ins.
Alcohol of tabak kopen, maar nog geen 18? Dan kan de winkelwagen niet worden afgerekend. Dat is althans de bedoeling onder de nieuwe regelgeving. Betaalspecialist Buckaroo neemt deze verificatiestap voorafgaand aan het betaalproces op in haar dienstverlening. Hoewel identificatie met iDIN plaatsvindt via de webbankieromgeving, is iDIN geen betaalmethode. Betaling geschiedt pas na legitimatie. In feite is er achter gekomen dat de betaalmethoden pas verschijnen nadat de leeftijd is goedgekeurd.
Rens Gerritsen, plugin manager bij Buckaroo: “Veel webshops werken met een payment plug-in. het stond voor ons dan ook buiten kijf dat iDIN zelfs maar zou worden opgenomen in de betaalplugins.” Op dit moment is iDIN binnen de Buckaroo ontwikkeld
Vanadiumweg 22
3812 PZ Amersfoort
Nederland
[javascript protected email address]
+31(0)33 461 1196