Alles in 1- CRM aan King efficienter dan een ERP systeem
- 2 maart 2017
- vicus
Verschil tussen CRM pakket en ERP systeem
ERP is geen CRM en CRM is geen ERP! Bij ERP ligt de focus op de optimalisatie van interne processen. CRM richt zicht juist meer naar buiten.
Wat is ERP?
ERP staat voor Enterprise Resource Planning. Hiermee wordt in de regel de software bedoeld die alle processen binnen een bedrijf ondersteunt: Administratie, Productie, Logistiek en Financieel (facturen, betalingen en boekhouding).
ERP van order tot factuur
In een ERP systeem wordt alle informatie van order tot aan factuur opgeslagen. Zoals de ‘P van Planning’ al aangeeft wordt ERP in de regel ingezet om de middelen van een bedrijf planmatig te beheren. De focus ligt bij ERP op optimalisatie van de interne processen. Bij organisaties waar een ERP-systeem geïmplementeerd wordt gaat er daarom vaak een uitgebreid planmatig traject aan vooraf.
Wat is CRM
CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM wordt ingezet voor relatiebeheer. Hoewel in de definitie CRM de C staat voor Customer dekt dat de lading niet. Niet alleen klanten, maar ook bijvoorbeeld leveranciers, partners, adviseurs worden binnen het CRM opgenomen. CRM wordt ingezet voor het managen van de gehele funnel.
CRM van lead to order en relatiebeheer
Bedrijven zetten een CRM-systeem vaak in voor het verzamelen van informatie. De verzamelde informatie kan strategisch worden ingezet. Hierdoor kunnen commerciële acties worden gerealiseerd, vragen van klanten worden beantwoord en leads worden gegenereerd. CRM kijkt naar buiten.
CRM extern en flexibel
Een CRM systeem verkent de markt en is in tegenstelling tot ERP extern en flexibel. CRM richt zich op het proces voor (leadgeneratie) en na de order (aftersales). Een ERP systeem omvat juist het proces van order naar factuur.
CRM en ERP en het MKB
Bij veel MKB bedrijven zijn de meeste processen automatisch al redelijk tot goed geregeld. Vaak is er een eenvoudig CRM systeem waar relaties worden bijgehouden, een boekhoudkundig pakket en wordt er ook gebruik gemaakt van een eigen systeem voor het logistieke deel. Alle systemen verlopen zo redelijk soepel op hun eigen platform. Zo op het eerste gezicht is bij deze bedrijven alles wel goed geregeld.
Behoefte aan totaaloplossing
Wil je als organisatie groeien dan ontstaat echter de behoefte aan efficiëntere processen. Vaak wordt dan getracht de afdelingen die later worden geautomatiseerd te laten werken met de bestaande systemen. Dit werkt niet. De behoefte is vaak een totaaloplossing: een database, één centraal systeem waar alle informatie wordt opgeslagen en toegankelijk is. Vtiger CRM aan King, een alles in oplossing is de oplossing voor procesoptimalisatie.
Voordelen van een alles in 1 oplossing
Het kiezen van één centraal systeem dat gebruikt kan worden voor het hele bedrijf is het meest effectief. In een dergelijk systeem kan je een groot aantal activiteiten onderbrengen, processen optimaliseren en datastromen verwerken.
Het grote voordeel wanneer de hele organisatie opereert vanuit een dataset is dat data overzichtelijker en inzichtelijker wordt. Hierdoor ben jij en zijn jouw collega’s in staat beslissingen beter te onderbouwen en dus vaker de juiste keuzes te maken. Door te kiezen voor vtiger CRM aan King heb je alle informatie beschikbaar in 1 systeem.
Vtiger CRM aan King, alles in 1 oplossing
Vtiger is een in de basis functierijk, gebruiksvriendelijk en eenvoudig CRM systeem voor het MKB. Dit CRM systeem is voorzien van alle relevante tools voor het optimaliseren ofwel het verbeteren van marketing, verkoop en klantenservice processen binnen jouw organisatie.
King kent meerdere versies te weten King financieel, King Factureren, King Handel en King Enterprise, die allemaal kunnen worden gekoppeld aan CRM. Het ‘extern gerichte’ relatiebeheerproces ligt zo vast in CRM, het ‘interne’ proces van offerte tot aan factuur (ERP) inclusief voorraadbeheer en leveringen kan je vastleggen in King.
Met vtiger CRM aan King heb je de hele keten van A tot Z afgedekt.
CRM aan King overzicht koppelingen
King Software | Richting | Vtiger CRM |
---|---|---|
Debiteuren / Contactpersonen | Organisaties & Contactpersonen | |
Voorraadartikelen | Producten | |
Tarieven / Niet-Voorraad Artikelen | Diensten | |
Verkooporders | Verkooporders | |
Betalingen | Betalingen (add-on) |
Voordelen CRM aan King
- Alle medewerkers werken ‘als het ware’ in 1 systeem.
- Gegevens hoeven maar 1x te worden uitgevoerd door automatische gegevensuitwisseling synchronisatie vtiger en King en vice versa.
- Hierdoor minder kans op fouten.
- Actueel overzicht van alle relaties, waaronder prospects en bestaande klanten. Financiële status van een klant of prospect kan een reden zijn een project wel/niet te starten.
- Tijdbesparing.
Vtiger CRM aan King, totaalautomatisering voor MKB
Met de combinatie van vtiger en King kan jouw organisatie zowel de marketing, verkoop, klantenservice als administratie, productie en logistiek automatiseren.
Diverse organisaties in het MKB gingen je al voor. Zij realiseerden een stapsgewijze stabiele groei met vtiger CRM aan King.
Realiseer ook een stabiele groei met CRM aan King
Vraag direct hier een demo aan. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Vicus op 033 461 1196. Vraag naar Luuk Roovers als je meer wil weten over de voordelen van CRM aan King en een gedegen advies op maat. Je kunt ook een e-mail sturen naar [javascript protected email address]
. Binnen twee werkdagen nemen wij contact met je op.
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024