Beter Scoren in Google 11 – Sociale Media Marketing
- 31 juli 2012
- Luuk Roovers
Sociale Media Marketing leidt tot Sociale Reputatie
Zoals zoekmachines niet elke link gelijk waarderen bekijken ze ook niet alle sociale accounts hetzelfde. Dat is op zich logisch omdat iedereen vrij makkelijk een nieuw account op een sociaal netwerk kan maken. Idealiter krijg je dus via de sociale media marketing referenties van sociale accounts met een goede reputatie. Zelf een sociaal account hebben met een goede reputatie is ook handig. Dus het participeren in de online sociale wereld zal zeker zijn vruchten afwerpen.
Maar dan maak ik toch zelf een paar accounts aan?
Wie houdt je tegen om 50 accounts aan te maken om in korte tijd de ranking te verbeteren? Dit soort fake accounts kunnen echter makkelijk worden gesignaleerd. Ze hebben weinig kwaliteits-vrienden in hun netwerk en bieden zelf waarschijnlijk weinig inhoud aan het netwerk.
Sociale Media Marketing ‘Likes’ En ‘Shares’
Net als bij links is het bij sociale netwerken van belang om kwalitatieve ‘shares’ en ‘likes’ te verkrijgen. Participeren in de sociale netwerken is essentieel. Als je als bedrijf geen Twitter account, een Facebook fan pagina en een LinkedIn groep heeft dan sta je op het punt om de boot te missen. Zonder sociale media marketing bent je dan geen netwerk aan het opbouwen waarmee je nu en in de toekomst je nieuws kunt verspreiden en je relaties kunt onderhouden en bijhouden. Google+ is trouwens speciaal opgericht om pluspunten in je rankings te leveren!
Op de website van Vicus heb ik nog een overzichtje staan met beschrijving van alle sociale media. Neem gerust contact met me op als je meer wilt weten over de impact van sociale media op de vindbaarheid van je webshop (en uiteraard de groei van je omzet).
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024