AUTOMOTIVE
Winst met CRM- en e-commerce
Vicus begrijpt de processen en uitdagingen in jouw branche. Vicus implementeert CRM-systemen, webshops en multishops bij autodealers, groothandels en combinaties hiervan. Zodat je iedere doelgroep het beste kunt bedienen: zowel zakelijke afnemers als consumenten.
WERK VANUIT ÉÉN GEÏNTEGREERD SYSTEEM
ERVAAR HET GEMAK
Gezien de toekomstige impact van internet zal vooral de combinatie van e-commerce en crm-kennis en de branche-ervaring van Vicus van toegevoegde waarde zijn.
Wij helpen je bij het verbeteren van je marketing-, verkoop-, levering- en klantenservice
Vicus implementeert crm-systemen en webshops bij auto- en motor-dealers, -groothandels en verkopers van automaterialen en accessoires. De kracht zit 'm in de combinatie van de beste software en integratie.
Met name door mee te denken over je proces en dat vervolgens te automatiseren. Met als doel meer omzet, lagere kosten en tevredener klanten.
WIJ BOUWEN JE MAGENTO WEBSHOP
ONDERHOUD, ONDERDELEN EN ACCESSOIRES
Ook sluiten we jouw Dealer Management Systeem (DMS), Hexon en het RDC aan. Zodat je het gemak ervaart van werken vanuit één systeem. Minder tijd, meer omzet en betere service.
HOGER RENDEMENT MET CRM
SLIMME ONDERSTEUNING MET EVENT-DRIVEN MARKETING
Met de workflowmanager en de specifiek voor de autobranche ontwikkelde e-mailmanager stuur je automatisch e-mails naar relaties.
Noteer afspraken zodat je later ziet wie het gesprek heeft gevoerd en wat er is besproken. Vergeet nooit meer om terug te bellen en mis geen deals!
Via een koppeling met jouw Dealer Management Systeem beschik je over klant- en voertuiginformatie in jouw CRM. Je stemt jouw verkoop- en marketinginspanningen dus meteen af op je klant.
Met de groei van het aantal merken en vestigingen wordt het nog belangrijker om je bestaande en nieuwe klanten goed te helpen. CRM is een bewezen hulpmiddel om klantloyaliteit op te bouwen en herhaalaankopen te creëren.
Doordat je veel informatie in je systeem beschikbaar hebt kun je veel automatiseren. Het uitnodigen voor de APK in combinatie met het jaarlijkse onderhoud is nog wel het simpelste voorbeeld.
Als je prospect online een aanvraag indient dan zal het crm-systeem automatisch antwoord geven, informatie opsturen of afspraak inplannen. Zo werkt je bedrijf door als je zelf wat anders te doen hebt.
Het crm-systeem nodigt je klanten automatisch op het juiste moment uit voor het maken van een werkplaats afspraak. Via een linkje per email kan de klant zelf kiezen wanneer hem het beste past.
Klantcases
Zie alle klantcasesHET GEMAK VAN WERKEN VANUIT ÉÉN SYSTEEM
NAADLOZE ERP KOPPELING
Goed om te weten is dat Vicus jouw CRM-systeem of Magento webshop aansluit aan op jouw backoffice (bijvoorbeeld King Software) of ERP-systeem (bijvoorbeeld Microsoft Dynamics NAV). Zo ervaar je het gemak van werken vanuit één systeem.