Installatiebedrijven

AANKOOP, INSTALLATIE EN ONDERHOUD

Met de functionaliteiten van Vtiger CRM verbeter je als installatiebedrijf jouw klantenservice. Optimaliseer je service met bezoekrapporten, digitale handtekening en serienummeradministratie. Verkoop meer onderdelen met een webwinkel.

Badkamer en keuken

Gebouw- en apparatenbeheer

GEMAK VAN WERKEN VANUIT ÉÉN SYSTEEM

CRM EN E-COMMERCE VOOR INSTALLATEURS

Als installatiebedrijf zoek je software die prettig in gebruik is, waarmee je sneller gaat werken en betere service kunt verlenen. Je wilt betrouwbare informatie op het gebied van voorraad, inkoop, verkoop en klantenservice. 

Daarnaast wil je software die past binnen jouw budget en snel te implementeren is zodat je direct aan de slag kunt. Vicus adviseert daarom vtiger CRM en Magento voor webshops.

Inmiddels hebben we al meer dan 388 CRM implementaties uitgevoerd en 340 e-commerce projecten. Onze kracht zit 'm in de combinatie van ervaring, de beste software en integratie. We koppelen desgewenst CRM met jouw (Magento) webshop, backoffice- en ERP-systeem en logistieke applicaties of warehouse management systeem (WMS).

Vicus helpt installateurs meer uit hun online verkoop te halen. Zo heeft Vicus professionele Magento webshops gebouwd voor organisaties die technische apparaten, onderdelen, huishoudelijke artikelen, onderhoudsmiddelen en verbruiksartikelen verkopen.

Je webshop wordt door Vicus voorzien van functies die de kans op het plaatsen van een bestelling vergroten. Klanten kunnen zo snel en foutloos onderdelen bestellen via slimme wizards of door het gewenste onderdeel aan te klikken op een tekening.

Met de door Vicus ontwikkelde marketing en sales automation toepassing WebVisitAnalyser en het JourneyFunnel Model verkrijgen installatiebedrijven onder andere beter inzicht in de effectiviteit van hun marketing- en sales inspanningen en de interesses van prospects.

Installatiebedrijven kunnen zich door het JourneyFunnel Model en de WebVisitAnalyser toe te passen binnen hun organisatie focussen op de meest kansrijke prospects. De ingezette hoeveelheid tijd, geld en middelen worden zo effectief ingezet.

Het klantenportaal binnen Vtiger is voor installatiebedrijven uitermate geschikt. Zodra jouw klant is ingelogd heeft deze inzage in onder andere projectvoortgang, onderhoudsstatus van machines en installaties, status van lopende meldingen en storingen, facturen, offertes en achtergronddocumentatie. Via het ingebouwde ticketsysteem geef je klanten ook de kans vragen te stellen.

Met de vtiger fieldservice module kunnen jouw medewerkers na oplevering van de dienst of het product de klant vragen direct een handtekening te zetten op de meegebrachte iPad of Android tablet. Het digitaal ingevulde formulier wordt vervolgens doorgeschoten naar vtiger CRM en de informatie wordt direct toegevoegd aan de verkooporder in vtiger. Vervolgens kan de getekende werkbon als PDF vanuit vtiger worden doorgestuurd naar de klant.

Met de Activa module kun je informatie zoals serienummers van installaties en machines van al je klanten bijhouden. Tevens plan je eenvoudig het volgende onderhoud, welke licenties de klant heeft en registreer je de datum in- en uit service (onderhoud).

Met de module GEOtools kun je je ideale bezoek/verkooproute samenstellen. Ook het maken van bezoekrapporten hoeft jouw installateurs niet veel tijd meer te kosten met de module bezoekrapporten binnen vtiger.

INTERESSE ?

CRM OF WEBSHOP

Maak snel een afspraak om ook jouw installatiebedrijf te laten excelleren.

Over drie maanden ziet jouw organisatie er dan significant anders uit. 

Neem contact met mij op!

Ja, ik wil e-mail van Vicus ontvangen