CRM voor autobedrijven, motor- en onderdelenhandel

  • 22 september 2015
  • vicus

Auto- en motorbedrijven en leveranciers van auto-onderdelen kiezen steeds vaker voor Ecommerce en CRM-specialist Vicus. Vicus heeft voor uiteenlopende klanten binnen de automobielbranche een CRM of één dan wel meerdere webshops geïmplementeerd.

Voordelen van een CRM, ook voor autobedrijven

Een CRM biedt aantoonbare voordelen in elke branche. Dus ook voor bedrijven actief in de automobielbranche:

  • Relatie met uw klanten verbeteren
  • Uw winst verhogen
  • Meer verkopen

Met CRM voor autobedrijven een hoger rendement

Met de groei van het aantal automerken en het aantal vestigingen van autobedrijven waaronder vestigingen van universele autodealers wordt het steeds belangrijker om uw bestaande en nieuwe klanten goed te helpen. Een CRM is ook binnen de automobielbranche een bewezen hulpmiddel om klantentrouw en loyaliteit op te bouwen en bij te dragen aan herhaalaankopen. Dat geldt voor de aankoop van een auto of motor maar ook voor de aanschaf van auto- en motoronderdelen en voor reparaties aan de auto of motor.

Met een CRM voor autobedrijven efficiënt werken

Het door Vicus ontwikkelde CRM voor de auto-, motoren- en onderdelenhandel biedt vele slimme mogelijkheden. Met de Workflowmanager en de specifiek voor de autobranche in te richten Events Manager stuurt u bijvoorbeeld automatisch e-mails om uw klanten te informeren als het binnenkort tijd is voor een APK of een onderhoudsbeurt.

CRM voor autobedrijven ook inplannen van taken

Het door Vicus ontwikkelde CRM voor autobedrijven biedt uiteraard veel meer mogelijkheden dan slechts e-mail functionaliteit. Met een van de modules kunt u bijvoorbeeld taken voor uzelf en uw medewerkers inplannen. Ook efficiencyverhogend is om met het CRM voor automobielbedrijven afspraken te noteren zodat u later ziet wie het gesprek heeft gevoerd en wat er precies is besproken.

Met het CRM voor autobedrijven makkelijk offertes maken

Het CRM voor autobedrijven is eveneens ideaal voor het in een handomdraai maken van offertes en het razendsnel terugvinden van die offertes. Ook deze functie draagt bij aan het verbeteren van zowel uw klantenservice, klantentrouw als omzet en winst.

CRM voor autobedrijven als aanvulling op uw DMS

Een groot voordeel van het specifiek voor de autobranche ontwikkelde CRM is ook de  koppeling met uw DMS (Dealer Management Systeem). Hiermee beschikt u over relevante klant- en voertuiginformatie in uw CRM waarmee u uw verkoop- en marketinginspanning naar wens afstemt op uw klant.

Speciale features CRM voor autobedrijven

  • Speciale aandacht voor accessoires
  • Relaties tussen onderdelen en merk/type
  • Aangepaste producttemplates
  • Aangepaste zoek- en navigatiefunctie

CRM voor autobedrijven biedt o.a. koppelingen met:

  • Dealer Management Systemen (DMS-sytemen)
  • RDC voor uitvragen kentekeninformatie
  • Dynamics NAV
Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden