Cybersecurity – Belangrijk bij online aankopen

Bij het online verkopen staat het meestal niet als eerste op de agenda om na te denken over de beveiliging. Toch worden meer en meer van uw klanten zich bewust van het risico van online aankopen. Dus naast beveiliging van uw eigen systemen moet u zich ook nog eens bezig houden met het gerust stellen van uw bezoekers.
Cybersecurity-online aankopen

Online kopers hebben twee zorgen:

  • De veiligheid van hun persoonlijke informatie en identiteit.
  • De betrouwbaarheid en prestaties van de Merchant.

Informatiebeveiliging

FTC beweert dat identiteitsdiefstal één van de grootste en snelstgroeiende type fraude is in America (ongeveer 1 op de 30 Amerikanen wordt er per jaar mee geconfronteerd).

The Pew Internet Project stelt dat 75% van de U.S. Internet gebruikers liever geen persoonlijke informatie verstrekt over het internet.

Een onderzoek van VeriSign toont aan dat 83% van de online bezoekers zich druk maken over de mogelijkheid dat hun identiteit wordt gestolen na een online aankoop.

Betrouwbaarheid van de merchant

De Internet Crime Complaint Center en de FBI zeggen dat bijna 60% van alle ontvangen klachten gaan over het niet nakomen van afspraken door een merchant.

CyberSource stelt dat 73% van de consumenten zegt dat online shoppen gevaarlijker is dan offline schoppen.

VeriSign stelt dat 85% van de consumenten zegt dat het kunnen vertrouwen van de (web)site de belangrijkste koopmotivator is. Slechts 9% noemde prijs als belangrijkste factor.

Waarom is  klant onzeker bij online aankopen

Een aankoop op afstand vindt vaak plaats met minder beschikbare informatie en een grote afhankelijkheid van de verkoper. Online handelaren moeten dus begrijpen dat Internet een inherent onzekere omgeving is om te winkelen en dat dit gevolgen kan hebben voor het vertrouwen van de online klant.

Er zijn meer risico’s en groeiende negatieve publicaties over phishing en valse websites, nagemaakte producten, creditcard en diefstal van identiteit, grote, “vertrouwde” handelaren die failliet gaan en slechte klantenservice ervaring van zogenaamde “legitieme” websites.

Bij online aankopen wil de klant weinig risico lopen, dus meer zekerheid hebben. De klant accepteert minder risico’s bij online aankopen. Zij hebben immers al te doen met zaken als grotere “gedoefactor” met retouren, minder mogelijkheden om een beroep te doen op hulp van de verkoper, niet in staat om producten te “controleren” voor aankoop.

Het is moeilijk om binnen de 400.000 + e-commercesites goed en slecht te onderscheiden; de meeste zien er immers professioneel uit en bieden retouren en garanties.

5.4 PCI Scanning & Compliance

What is PCI?
PCI staat voor Payment Card Industry. Het is een organisatie die is opgericht door de vijf grootste creditcard bedrijven (American Express, Discover, JCB, MasterCard enVisa) met als doel te komen tot een uniform geheel van veiligheidsstandaarden voor bedrijven wanneer zij zich bezig houden met creditcard transacties.

PCI Compliance
Wanneer je als bedrijf slaagt voor een PCI Scan en een assessment vragenlijst succesvol invult voldoet de site van jouw onderneming aan de PCI Standaarden.

PCI Scanning
PCI Scanning is ontworpen om zwaktes in computers, websites, applictaties en netwerken op te zoeken en te detecteren. Doordat deze hoofdsystemen worden gecheckt op een database vol bekende kwetsbaarheden, kan onze scanner deze opsporen. Vervolgens kunnen ze een adviesrapport opstellen over het desbetreffende beveiligingssysteem. Als je als bedrijf weet dat wat je kwetsbaarheden zijn kan je deze fixen. Maak je website veiliger!

Als jouw websitebezoekers zich veilig voelen, zullen ze sneller online kopen!

Er zijn nog geen opmerkingen