Deze gids laat zien wat er mogelijk is om het beheer van je producten inclusief voorraden binnen Vtiger CRM te optimaliseren. Dit zorgt er niet alleen voor dat de cijfers met betrekking tot voorraad veel accurater zijn, maar ook het financiële deel is beter op orde. Want als de voorraad niet klopt, klopt de balans ook niet.
Voor wie is deze handleiding bedoeld?
- Logistiek en financieel managers
- Voorraadbeheerders
- Verkopers en verkoopmanagers
De gebieden hoe Vtiger CRM je helpt bij het beheren van je voorraad en de gerelateerde financiën:
1. Volg je voorraden en zie waar het binnenkomt (voorraad inslag) en waar het je magazijn verlaat (voorraad uitslag)
2. Beheer ondersteuning en services met betrekking tot een product
3. Pas belasting toe op producten en diensten
4. Automatiseer pakbonnen, facturering en betalingen
Voorraadbeheer overzicht
1. Producten beheren in Vtiger
- Productlijst importeren
- Volg de vraag naar een product en beschikbaarheid
- Productbundels maken
2. Offertes maken
- Klantenorder genereren uit offertes met één enkele klik
- Workflow herinneringen instellen voor goedkeuringsproces
- Factuur maken voor product en productbundels
- Terugkerende facturen genereren voor verkooporder
- Vaste en variabele belastingen toepassen op producten en diensten op de factuur
3. Koppel de product catalogus aan je webshop
WooCommerce is een voorbeeld van een webshop dat aan Vtiger CRM gekoppeld kan worden. Nieuwe artikelen voeg je eenvoudig toe via het CRM systeem.
4. Product informatie management
Met een paar kleine handelingen maak je van Vtiger CRM een uitgebreid systeem om al je productinformatie in te verzamelen. Van product specifieke documenten zoals specificaties, certificaten en licentieovereenkomsten tot productafbeeldingen voor eenvoudige identificatie en hergebruik in offertes.
5. Beheer van variabele product en serviceprijzen met prijsboeken en deze gebruiken tijdens het maken van offertes en facturen
Met prijslijsten onderhoud je gedifferentieerde prijslijsten voor verschillende klantgroepen. Je kunt je prijsstelling differentiëren voor verschillende product/markt combinaties op basis van verschillende criteria die passen bij je bedrijf.
6. Betaling volgen
- Automatische betalingsherinneringen generen
- Betalingen accepteren via veelgebruikte online betalingsgateways zoals PayPal (Optie in OS)
- Meerdere betalingen beheren op één factuur (vergt inrichting)
- Inlezen van bankbestanden (alleen OS)
7. Beheer van op abonnementen gebaseerde services
- Betalingsvoorwaarden en modi configureren
- Automatische betalingstransacties volgen
- Automatisch opnieuw een poging tot betaling bij mislukte betalingen
- Aangepaste e-mails verzenden met e-mailsjablonen over succesvol of mislukte betalingen
Vond je dit interessant?
We hebben een reeks met artikelen geschreven om jou te laten zien wat er allemaal mogelijk is met Vtiger CRM. Naast dit artikel is er ook nog:
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024