Google Consent Mode v2: het plaatsen van cookies

Online privacy waarborgen: er komen strengere regels voor het plaatsen van cookies.
google nieuwe cookie regels

Op het moment dat je een website bezoekt krijg je direct een melding die betrekking heeft op cookies. Je geeft wel of geen toestemming per onderdeel en je kunt weer verder gaan. Je mag functionele cookies plaatsen zonder toestemming. Als het gaat om tracking moet de consument expliciet toestemming geven.

Het gebruik van cookies

Jij verzamelt door middel van cookies waardevolle informatie over je bezoekers. Zo kun je jouw digitale marketing nog beter maken en daar de vruchten van plukken. Hoe meer ideale klanten jij kunt bereiken, hoe hoger de conversie binnen jouw webshop. De laatste jaren worden er steeds meer vragen gesteld over het waarborgen van de digitale privacy. Ook jouw website bezoekers zijn daar mee bezig, daarom is het belangrijk dat jij er mee aan de slag gaat.

Online privacy

Ook bij Google hebben ze die vragen gehoord en ze zijn er mee aan de slag gegaan. De term “Google Consent Mode v2” staat voor een belangrijke verandering binnen het gehele systeem van cookies en toestemming geven. De Consent Mode is zo bedacht dat het rekening houdt met de cookievoorkeuren van jouw websitebezoekers. Zo voorkomt Google dat de data van websitebezoekers niet zonder toestemming voor marketingdoeleinden wordt gebruikt. Op deze manier geeft Google antwoord op de vraag van consumenten om meer online privacy.

Consequenties

Alle Ads-gebruikers zijn verplicht dit te gaan gebruiken. De nieuwe Google Consent Mode V2 is een functie die de gekozen optie in een cookiebanner registreert. Doe je dit niet of niet goed? Google weigert dan de metingen. Vanzelfsprekend heeft dit een enorme impact op de effectiviteit van je Google Ad campagnes.

Het resultaat

De overgang naar Consent Mode V2 brengt zowel uitdagingen als mogelijkheden met zich mee. Enerzijds vraagt het aanzienlijke aanpassingen in hoe websites functioneren en gegevens verzamelen. Anderzijds biedt het de kans om vertrouwen op te bouwen bij je publiek, want het toont dat je hun privacy serieus neemt. Op de lange termijn kan dit resulteren in een hechtere band met je klanten en een positiever beeld van je merk.

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden