Internationale AdWords campagne starten met shop/site

Voor organisaties die hun website of webshop internationaal opzetten is het handig om internationale AdWords campagne(s) op te zetten. AdWords is de meest geschikte manier om te adverteren in internationale zoekmachines. De resultaten zijn meetbaar en het budget kun je zelf bepalen. Maar hoe zet je nu een dergelijke campagne op?
Google-AdWords_logo

Keywords

Voor een effectieve internationale AdWords-campagne zijn keywords (zoekwoorden en of een combinatie van zoekwoorden) essentieel. Het is belangrijk om zelf onderzoek te doen naar keywords middels de zoekwoordplanner. Met de zoekwoordplanner kunt u een zoekwoordenonderzoek targeten op de taal of het land waarin u wilt adverteren.

Het is daarnaast belangrijk om de zoekresultaten van de door u gekozen zoekwoorden te bekijken. Het kan zo zijn dat de door u geselecteerde zoekwoorden niet-relevante zoekresultaten opleveren.

Het analyseren van deze door u uitgekozen zoekwoorden levert drie grote voordelen op:

  1. De internationale AdWords-campagne krijgt vorm.
  2. De resultaten kunnen worden gebruikt voor Search Engine Optimalization.
  3. De concurrentie en de manier waarop zij adverteren wordt in kaart gebracht.

Een internationale Adwords campagne opzetten

Het opzetten van een internationale Adwords campagne gaat op de zelfde manier als wanneer u een nationale campagne opzet. Het is belangrijk om van te voren te bepalen op wat voor soort conversie u uit bent en hoe u dit wilt gaan realiseren.

Naast het selecteren van keywords en het aanmaken van een advertentie is de landingspagina enorm belangrijk. Wanneer deze pagina niet aansluit op uw advertentie komt dit de advertentiescore niet ten goede en is het zonde van uw marketingbudget.

Dus voordat uw advertenties online gaan dient u de volgende vragen aan u zelf te stellen en te beantwoorden:

  1. Welke diensten of producten wil ik promoten?
  2. Hoeveel marketingbudget stel ik per maand beschikbaar?
  3. Is de landingspagina in orde?

Description lines

In de description lines van uw advertentie wordt niet alleen uw boodschap geplaatst. Houd vooral rekening met de gebruiken en manieren binnen de cultuur van het land waarin u adverteert. Hierbij kunt u denken aan de manier waarop mensen elkaar aanspreken. Ook de gesproken taal van het desbetreffende land dient geanalyseerd worden. Zo zijn er bijvoorbeeld verschillen tussen Brits- en Amerikaans Engels en het gebruik van Catalaans in plaats van Spaans in Catalonië.

Vertalen

Door het inzetten van een vertaler kan er veel tijd bespaard worden bij het opzetten van internationale campagnes. Ook weet u dat de vertalingen van hoge kwaliteit zijn. U kunt het beste gebruik maken van een vertaalbureau met een Google Partner Certificaat of een AdWords-specialisatie.

Vertaalkosten Internationale AdWords-campagnes

De kosten die betaald moeten worden voor het vertalen kunnen beïnvloed worden door de volgende factoren:

  • Taal: De bekendere talen zoals Engels of Duits zijn goedkoper om te vertalen dan onbekendere talen zoals Zweeds. Dit heeft onder andere te maken met het aantal vertalers die de desbetreffende taal beheersen.
  • Freelancer of bureau: Freelancers zijn goedkoper dan vertaalbureaus. Het voordeel van vertaalbureaus is dat zij meer ervaring hebben met AdWords. Daarnaast voeren ze ook uitgebreidere kwaliteitscontroles uit in de vorm van een tweede vertaler.
  • Campagne omvang: Freelancers en vertaalbureaus kunnen staffelkortingen verschaffen bij omvangrijke campagnes of wanneer er sprake is van een duurzame relatie.
  • Zoekwoordenonderzoek: Wanneer u zelf al een zoekwoordenonderzoek heeft uitgevoerd bespaart u kosten. Wanneer een freelancer of vertaalbureau dit onderzoek moet uitvoeren wordt er vanzelfsprekend een meerprijs gerekend.
Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden