Hoe kunnen we helpen?
Module Uniforme Webformulieren in Vtiger CRM
Deze module is beschikbaar als add-on voor Vtiger CRM. Met deze module kun je …
- controleren of het contactpersoon of lead al bestaat om zo het formulier te koppelen aan het juiste record zonder meteen duplicaten aan te maken;
- werkstromen starten (en koppelen) nadat het webformulier is ingestuurd;
- eventuele informatie van tracking-parameters (vanuit marketingcampagnes) opslaan in het CRM .
We hebben een kennisbankartikel over de standaard webformulieren in Vtiger CRM. Dit artikel legt uit hoe je webformulieren in Vtiger CRM aanmaakt en publiceert.
Het aanmaken van een webformulier met behulp van de module Uniforme Webformulieren is vrijwel identiek met 1 verschil. Je zult bij het aanmaken van het webformulier de module Formulieren
moeten kiezen. Dit is de module waarmee we aan de slag willen gaan.
Ingevulde Uniforme formulieren
Zodra er webformulieren zijn ingevuld kun je deze bekijken via het menu Marketing → Formulieren
Hier staan alle ingevulde webformulieren gekoppelde aan de juiste leads en contacten.
Alle ingevulde gegevens staan in het formulier. In onderstaand voorbeeld is het contact Donnie Q
nog niet bekend en wordt als lead aangemaakt in Vtiger CRM.
Alhoewel je dat niet ziet gebeurt er een hoop onder water. De module checkt of de organisatie en het contact al bestaan in Vtiger CRM. We houden een logbestandje bij en hierin zie je ook wat de module heeft gedaan. In ons geval zijn er bij de check geen dubbelingen gevonden. De lead Donnie Q is aangemaakt en ook de Organisatie Q4U.
We klikken zo door naar de module Leads vanuit de module Formulieren. Maar eerst vult ons contact Donnie de volgende dag nog een keer het webformulier in. Nu zie je nu in de Lead-kaart dat er 2 ingevulde formulieren zijn gekoppeld aan deze lead. Iedere keer als dit contact een formulier invult dan zal deze toegevoegd worden in deze kaart binnen de module Leads.
Donnie Q converteren (leadconversie) we naar een Contact met een Organisatie in Vtiger CRM. Wanneer Donnie nu een webformulier invult worden alle ingevulde formulieren, ook toen hij nog een lead was, getoond onder de Contact-kaart.
Tracking van Uniforme Webformulieren
Het is mogelijk om de parameters mee te sturen met het webformulier. Stel je post een weblinkje op Twitter naar dit formulier met de volgende parameters.
https://www.jouwwebsite.nl/?utm_source=twitter&utm_medium=organic&utm_campaign=contact-via-twitter
Dan zullen de parameters utm_source, utm_medium en utm_campaign doorgegeven worden aan Vtiger CRM en wordt het formulier ook aan een campagne gekoppeld. Hierdoor kun je precies zien welke marketingcampagnes de meeste ingevulde formulieren opleveren. Ook zie je welke leads en contacten uit welke marketingcampagne kwamen. Dit soort informatie is uitermate waardevol voor marketeers.
Werkstromen en Uniforme Webformulieren
Het is mogelijk om werkstromen te starten vanaf de module Formulieren. Je kunt meerdere werkstromen koppelen zodat je volledige geautomatiseerd proces heb in de opvolging van je formulieren. Een e-mailautoresponder behoort ook tot de mogelijkheden.
Maar een ander scenario is bijvoorbeeld het toesturen van een e-mail als opvolging. Deze vraagt de ontvanger aanvullende contactgegevens (adresgegevens) door te geven in opvolging van het invullen van een contactformulier.
Die klik vanuit een e-mail vangen we op, met alle parameters, op een nieuw formulier die na het invullen een tweede trigger afvuurt voor een bedankmailtje. De combinatie met werkstromen geeft je veel mogelijkheden.
Uniforme Webformulieren geven je controle en flexibiliteit hoe je wilt dat de aangeleverde informatie verder wordt verwerkt. Het gebruik van tracking-parameters kan veel inzicht geven in het gedrag van je prospects en klanten.
Wil je meer weten over Uniforme Webformulieren en hoe je deze kunt inzetten voor je organisatie. Neem gerust contact met ons op.