Marketing Automation Platform met WebVisitAnalyser

Process Automation on the Mechanism of Metal Gears.

Vaak wordt er door marketingadviseurs geroepen dat het niet uit maakt welk Marketing Automation Platform (MAP) je gebruikt, maar dat strategie en inhoud de enige elementen zijn die er toe doen. Natuurlijk is strategie en goede content cruciaal voor succes, maar het is een grote fout om te denken dat het platform er niet toe doet. Maar waar moet je dan op letten? Na onderzoek blijkt dat de WebVisitAnalyser het best goed doet ten opzichte van de concurrentie!

Het Marketing Automation Platform (MAP) dat je kiest heeft rechtstreeks invloed op de samenwerking tussen het sales en marketing team en daarmee direct de resultaten.
Uit onderzoek in onder andere online fora en blogs blijkt dat gebruikers de onderstaande criteria van belang vinden bij het beoordelen van hun Marketing Automation Platform.

In een eerdere blog hebben we een vergelijking gemaakt met ‘de grote jongens’. Lees de blog “Marketing Automation software selecteren”.

Functionaliteit

Zijn de belangrijkste functionaliteiten die je nodig hebt inbegrepen in je MAP? Bepaal vooraf wat je echt nodig hebt en zorg ervoor dat het platform dat je kiest die functionaliteiten ondersteunt. Welke verschillende tools kun je inzetten naast bijvoorbeeld e-mail en landingspagina’s.

Het mooie is dat de WebVisitAnalyser onderdeel is van de Customer Insight Architectuur van Vicus. Daarmee werkt het platform direct samen met alle onderdelen van de architectuur. En de MAP is gebaseerd op vtiger CRM, hét nummer 1 CRM-systeem voor MKB bedrijven van 5 tot 100 medewerkers. Voor vtiger zijn vele add-ons beschikbaar tegen relatief lage kosten. Je kunt je MAP dus vrijwel onbeperkt uitbreiden met add-ons en koppelingen met andere systemen.

Rapportages en Analytics

De WebVisitAnalyser zet alle relevante gegevens in vtiger CRM. Je kunt dus gebruik maken van de rapportages, widgets en dashboards die standaard onderdeel uitmaken van vtiger CRM. Vraag een demo aan om er zeker van te zijn dat de rapportages van vtiger voldoende waarde toevoegen.

Gebruikersgemak

Een geweldig MAP is intuïtief een makkelijk te gebruiken. Vaak lukt de implementatie van marketing automation software niet omdat de werknemers die ermee moeten werken de software te lastig vinden. Vicus implementeert de vtiger-software al sinds 2005 en geeft relatief weinig gebruikerstrainingen. Daarnaast zijn er veel online video’s en boeken waarin de werking van vtiger CRM wordt uitgelegd.

Personaliseren

Marketing automation wordt een succes door het aanbieden van relevante content aan de juiste prospects en klanten. Je wil dus op vele manier je content kunnen personaliseren. Denk hierbij aan sjablonen voor PDF-bestanden, e-mails en autoresponders. Maar ook de mogelijkheid om de website/landingspagina’s dynamisch aan te passen op basis van profielinformatie die in het Marketing automation-systeem zijn opgeslagen.

Integratie mogelijkheden

Een goed marketing automation platform biedt uiteraard toegang tot het koppelen van andere tools waar je gebruik van maakt. Je wilt dus een platform met een ‘ecosysteem’ van aanbieders waarmee je tools kunt integreren. De Marketing Automation oplossing van Vicus maakt deel uit van van de in 2017 met een Future-IT Award bekroonde Customer Insight Architectuur van Vicus. Daarmee werkt het platform direct samen met alle onderdelen van de architectuur.

Open of gesloten marketing automation platform

Een open MAP systeem zorgt ervoor dat je een eigen CRM, landingspagina’s, formulieren en dergelijke kunt gebruiken. Een gesloten platform kan voor hogere kosten zorgen op de lange termijn, helemaal wanneer je ermee wilt stoppen. De oplossing van Vicus is gebouwd met open source technologie. Je kunt altijd je data krijgen als je besluit met het systeem te stoppen. Via de API (Application Programming Interface) o.b.v. webservices is alle data toegankelijk om aan andere systemen te koppelen.

Totaalprijs

Laat je niet verleiden tot lage maandelijkse kosten voor een systeem met beperkte functionaliteit. Je wilt de volledige kracht van marketing automation gebruiken. Maak een goede inschatting van je verwachte groei op verrassingen in de kosten te voorkomen.

We doen je graag een passend voorstel.

Er zijn nog geen opmerkingen

Ook interessant

geen berichten gevonden