van onbekende bezoeker tot tevreden klant
Fasen in de Salesfunnel
Iemand die je website bezoekt is nog geen klant. Als je geen interesses en kenmerken weet, is het een onbekende.
Door jouzelf gewenste personen of organisaties waarmee je graag zaken wilt doen of in elk geval kennis mee wilt maken.
Suspect
Niet iedereen wordt direct klant
FUTURE IT
ICMG EXCELLENCE AWARD
genereer leads, activeer klanten en houd de nurture groepen warm
Marketing bewaakt de journey
De buyer journey is de route die een prospect (potentiële koper) aflegt voordat deze klant wordt bij jouw organisatie. De customer journey is de route die een klant doorloopt.
Wordt de bezoeker klant of niet. Hoe ondersteun jij dat? Doet jouw organisatie dat beter dan de concurrentie? De keuze valt op jou. Je hebt er een klant bij.
effectiever en efficiënter samenwerken
Marketing en Verkoop
Marketing werkt met massamedia en marketing automation tools en kan deze taak veel efficiënter uitvoeren dan een salesteam. Daarbij heb je als marketeer behoefte aan tools. Denk hierbij aan een instrument om nieuwsbrieven te verzenden, Vtiger CRM om de klantprofielinformatie en het gehele trackrecord van de relatie vast te leggen.