Magento en CRM E-Commerce Specialist
Wouter Hol van Kabeltje.com vertelde 28 april zijn verhaal. Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat hij als 22 jarige per dag honderden orders uitstuurt?
Wouter vertelt over de start. Dozen in de kamer bij mijn ouders. “Ze werden steeds minder blij”. Daarna ging het via een speciaal daarvoor opgericht tuinhuisje, een loods op een industrieterrein naar een modern magazijn bij Nic.Oud. Over zijn succes zegt Wouter. “Hard werken, maar vooral denken vanuit de klant. Hoe zou je zelf als klant behandeld willen worden?”. Een andere tip van Wouter is “Zoek de juiste partners die je helpen om een geoliede machine op te bouwen. Nu, na jaren, hoef ik me zelf niet meer bezig te houden met de uitvoering en techniek, maar kan ik mij richten op het verder ontwikkelen van mijn bedrijf.”
Wouter en zijn collega’s werkten zich de afgelopen paar jaar gestaag door de 5 fasen heen voor een e-commerce bedrijf. Luuk Roovers, directeur van Vicus, zegt hierover “Het is erg belangrijk voor een e-commerce bedrijf dat de basis goed wordt opgebouwd. Vicus neemt organisaties aan de hand die e-commerce op een professioneel willen bedrijven. Wij hanteren daarvoor het door onszelf ontwikkelde e-commerce succesmodel om deze groei in goede banen te leiden. Bij Rapbid VOF (het bedrijf achter Kabeltje.com) hebben we het laatste jaar veel energie gestoken in de integratie van bedrijfsprocessen (fase 4) zowel intern als extern en we staan nu aan de vooravond van fase 5: product- en marktontwikkeling.”
Kabeltje is in maart 2011 door consumenten gekozen als beste webwinkel voor consumenten elektronica. Hiervoor kreeg Kabeltje.com een Thuiswinkel Award. Daarnaast wordt de klanttevredenheid door een extern bureau gemeten en krijgt kabeltje een 9.2 bij een onderzoek onder 11.000 consumenten. Met recht mogen Wouter en zijn team trots zijn op deze mooie resultaten. Een kabeltje koop je niet omdat je het leuk vindt of omdat je er zin in hebt. Een kabeltje koop je omdat je hem nodig hebt. Zonder het kabeltje geen TV, geen opgeladen telefoon of geen verbinding met internet! Daarom heb je het kabeltje zo snel mogelijk nodig.
Snoobi met e-commerce tracking wordt door Kabeltje gebruikt om in detail te volgen wat er op de website gebeurt en sturing te geven aan de verdere groei. De medewerkers en partners van Kabeltje zien tot in detail waar zich mogelijk problemen voordoen en waar verbeteringen nodig zijn voor nog meer online verkoop.
Op basis van Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) wordt op dashboards inzichtelijk gemaakt hoe de online verkoopmachine werkt. De focus op KPI’s verschilt per fase in het e-commerce succesmodel.
Het magazijn van 4000m2 ligt vol met kabeltjes die kabeltje dezelfde dag nog verzend. Nic.Oud verzorgt de opslag en verwerking van de voorraden, orderpicken en verzenden van de orders van Kabeltje.com. Ongeveer dertig man werkt tussen 8.00u en 22.30 uur om er voor te zorgen dat bestellingen zo snel mogelijk verwerkt wordt.
Neem contact op met Luuk Roovers van Vicus eBusiness Solutions als u vrijblijvend wilt bespreken of Vicus u van dienst kan zijn om uw e-commerce tot een (groter) succes te maken.
Vanadiumweg 22
3812 PZ Amersfoort
Nederland
[javascript protected email address]
+31(0)33 461 1196