Op 18 en 19 januari jl. vond het grootste e-commerce event van de Benelux plaats, de WebWinkel Vakdagen (WWVD). In de Jaarbeurs Utrecht verzamelden zich ruim 10.000 bezoekers waaronder webshopbouwers, (web)hostingleveranciers, payment service providers en andere geïnteresseerden. De belangrijkste argumenten die de bezoekers hadden om de WWVD te bezoeken waren netwerken en kennis opdoen over de laatste trends op e-commerce gebied zoals klantenservice, sales- en marketing automation voor webshops.
Vicus als Magento webshop specialist ook van de partij
Traditiegetrouw was ook Vicus in de persoon van Luuk Roovers aanwezig op de WWVD. Luuk bezocht de beurs op woensdag. Hij constateerde dat er niet veel nieuws werd meegedeeld.
“Toch ben ik blij dat ik op woensdag het event heb bezocht. Ik heb kunnen bijpraten met veel oude bekenden. Ook heb ik enkele kansrijke prospects gesproken en nieuwe contacten gelegd. De thema’s die werden aangesneden zoals customer journey, webshop optimalisatie, de koppeling van webshops met backoffice systemen zoals King, maar ook met payment service providers zijn voor ons reeds bekende onderwerpen.
Wat mij wel opviel is dat er geen enkele partij aanwezig was die betaalbare marketing automation voor webshops in het MKB aanbiedt. Dit is juist een thema wat webshops helpt bij het realiseren van groei. Omdat wij dit wel aanbieden voelt het als een gemiste kans, wij hadden hier moeten staan.”
Verminderen winkelverlaters door optimaal klantinzicht
“Wat wij als Vicus doen op dat gebied is uniek. Niemand in de markt biedt op dit moment marketing automation voor webshops aan zoals wij dat doen. Wij bieden een marketing automation webapp voor zowel websites als webshops aan.
Concreet betekent dit dat wij voor elke organisatie de tool WebVisitAnalyser kunnen koppelen aan een of meerdere webshops en of websites.
De WebVisitAnalyser herkent de individuele webshopbezoeker (op organisatieniveau) en bouwt automatisch een profiel op. Door de door jou vooraf bepaalde criteria en door te werken volgens het JourneyFunnel Model verkrijg je inzicht in het gedrag van jouw webshopbezoekers.
Met deze kennis kun je vervolgens jouw zakelijke webshop verder optimaliseren en afstemmen op de (individuele) webshopbezoeker en de betreffende bezoekers eventueel benaderen om alsnog tot een transactie te komen.
Voordelen van marketing automation voor webshops
- automatische herkenning van webshopbezoeker op organisatieniveau;
- automatische profielopbouw op basis van vooraf bepaalde criteria;
- mogelijkheid tot optimale afstemming webshop(pagina’s) op gedrag en behoeften webshopbezoeker;
- betere klantfocus, tevreden klanten en prospects;
- meer omzet, lagere kosten
De Marketing Automation plug-in voor webshops is beschikbaar en kun je via sales@vicus.nl bestellen.
Eerste Magento webshopbouwer met passie voor processen
Vicus is de eerste Magento webshopbouwer van Nederland. Sinds 2004 heeft de organisatie, gevestigd in Amersfoort, meer dan 176 webshops gebouwd; vanaf 2007 in Magento. Vicus is hiermee uitgegroeid tot Magento specialist en koppelt webshops desgewenst met backoffice systemen zoals King en integreert deze ook met CRM-oplossingen zoals vtiger. Vicus gaat verder dan menig organisatie.
Vicus ontzorgt
De organisatie installeert namelijk niet alleen de juiste slimme software voor het verbeteren van de interne processen middels marketing, verkoop en klantenservice automation. Het bedrijf denkt ook actief mee met welke acties een organisatie echt geholpen is om stabiele groei te realiseren. Vicus ontzorgt zodat bedrijven zich kunnen richten op die dingen waar zij echt goed in zijn.
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024