Telefonisch lijkt het meest logische, de interactie met een servicedesk medewerker blijft noodzakelijk om de klant goed te kunnen ontzorgen. Echter de praktijk is weerbarstig. Wel zien we een verschuiving ontstaan naar selfservice portals waarbij klanten door geautomatiseerde systemen worden geholpen. Op het gebied van standaardiseerde wijzigingen zijn op dit moment al veel goede producten te krijgen.
De Top 3 (volgens onze statistieken) voor ondersteuning op open source software (en communicatie daarover) is bij de open source servicedesk van Vicus:
- telefoon
- ticket systeem / self service
e-mails worden verzonden naar ons centrale email adres. De email wordt bij voorkeur automatisch opgenomen in het ticketsysteem en vervolgens intern toegedeeld aan een medewerker. Bij onduidelijkheid wordt alsnog telefonisch contact met de klant opgenomen.
Telefonisch binnenkomende servicecalls worden door de servicedesk medewerker ingevoerd in het ticketsysteem en vervolgens vergelijkbaar afgehandeld.
Als ticketsysteem kun je de Open Source producten Mantis of het in vtiger CRM ingebouwde ticketsysteem (vtiger CRM servicedesk) gebruiken. Het laatste heeft als voordeel dat het afhandelen van tickets een integraal onderdeel kan vormen van
In tegenstelling tot dit onderzoek (ok, er zijn maar een beperkt aantal stemmingen op dit moment) is hier de balie/ict desk goede tweede. Zal wel met bedrijfsomvang en -cultuur te maken hebben net name gericht op de lokaal beschikbare systeembeheerder.
Vicus kan uitleggen wat u nodig heeft en helpt u op een overzichtelijke manier en met het juiste inzicht een stap verder. Hierbij onderscheiden wij ons vooral door onze uitgebreide expertise en ervaring met een verscheidenheid aan topproducten. De Vicus-consultants stellen de juiste vragen en gaan vooral uit van de businessdoelstellingen in plaats van de technische vereisten van een project.
De vtiger CRM servicedesk is een standaard feature van vtiger CRM die u nog kunt uitbreiden met de vtiger customer portal.
Meer inspiratie op:
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024