Veel organisaties, juist in het Midden- en Kleinbedrijf, zien steeds vaker de voordelen in van het automatiseren van hun marketing, verkoop en klantenservice. Zij kiezen voor de implementatie van een CRM (Customer Relationship Management) systeem.
De belangrijkste redenen om een CRM systeem te implementeren zijn tijd- en kostenbesparing en een verbeterde datatoegang gecombineerd met een verhoogd beveiligingsniveau. Organisaties kiezen specifiek voor Vtiger Open Source CRM.
Vtiger Open Source CRM biedt organisaties namelijk voordelen op het gebied van (eenvoudige) uitbreiding met extra functionaliteiten, maatwerk, lage hostingkosten, Nederlandstalige support en koppelingen met andere systemen. Vtiger Open Source is in de basis al zeer compleet.
De Vtiger On Demand (Cloud) versie biedt organisaties daartegen voordelen in de zin van de beste performance, de meeste functionaliteiten en de meeste stabiliteit. In deze blog een vergelijking tussen Vtiger Open Source en Vtiger On Demand.
Tegen corruptie en verlies
Bij hardware problemen, zijn er bij zowel Open Source als de On Demand versie diverse backups van alle data beschikbaar om te zorgen voor een snel herstel van jouw systeem. De kans op dataverlies wordt zo voorkomen of in ieder geval geminimaliseerd.
Tegen onderschepping en inbreuk op privacy
Alle data wordt over de lijn gestuurd met een 128-bits encryptie. Zo wordt meelezen door ongewenste indringers voorkomen. Ook wordt dagelijks de netwerk activiteit en gemonitord. Elk geval van dreiging kan zo tijdig worden gesignaleerd. Hierop kan vervolgens direct actie worden ondernemen.
Altijd en overal toegang
Met Vtiger Open Source heb je altijd en overal toegang tot alle data die in jouw CRM staat. Open Source CRM is toegankelijk via elk device: pc, laptop, mobiel en tablet. Ook als je jouw abonnement bij Vicus opzegt kun je altijd jouw database krijgen en behouden. Dit is niet het geval bij Vtiger On Demand.
Deskundige en betrouwbare support
Vicus is de Open Source expert van Nederland. De organisatie heeft de meeste Vtiger CRM implementaties (meer dan 250 sinds 2005) achter zijn naam staan. Deskundige en betrouwbare support gedurende 5 dagen per week zorgt ervoor dat organisaties het optimale halen uit Vtiger Open Source. Of het nu een technisch of functioneel probleem is, Vicus helpt!
Bij On Demand werk je in de meest stabiele omgeving. Als jouw organisatie een vtiger probleem ondervindt, is vaak bij alle andere organisaties hetzelfde probleem gaande. Je bent verzekerd van hele snelle support wanneer het inderdaad een algemeen probleem betreft. Bij een vtiger open source is dat afhankelijk van je leverancier (Vicus regelt dat op basis van een service level agreement / vtiger service overeenkomst).
Veel nieuwe features
Door de actieve Open Source community zijn er regelmatig updates en upgrades. Veel nieuwe functionaliteiten, ontwikkelde modules, betere beveiliging en een verbeterde look en feel helpen organisaties het maximale rendement te halen uit hun verkoop, marketing en klantenservice processen.
Bij Vtiger On Demand ben je beperkt tot de modules die door Vtiger.com worden goedgekeurd om binnen hun infrastructuur te draaien. Maatwerk is niet mogelijk. Daardoor kunnen een aantal modules niet op de On Demand omgeving worden geïnstalleerd. Een reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de core files worden overschreven. Dit is iets wat soms onvermijdelijk is om het systeem goed af te stemmen op jouw zakelijke behoefte.
Lage hostingkosten
Organisaties zijn bij Open Source veel voordeliger uit op het gebied van hosting dan bij Cloud software. Hier is een omslagpunt, vaak bij 3 users.
Controle over de code – uitbreiden eenvoudiger
Bij Open Source CRM heb je in tegenstelling tot On Demand CRM complete controle over de code. Met Open Source kun je dus eenvoudiger jouw CRM systeem uitbreiden met nieuwe functionaliteiten. Ook is maatwerk gemakkelijker toe te voegen. Naar eigen inzicht en op eigen tempo kun je daarmee een stabiele groei realiseren.
Koppelingen
Open Source kan worden gekoppeld aan diverse back-end systemen zoals Microsoft Dynamics, King en webshops zoals Magento en WordPress.
Apps
Voor vtiger open source CRM zijn veel apps beschikbaar. Ook onderweg heb je toegang tot jouw klantdata. Voor On Demand zijn er ook Apps, maar dat zijn er minder.
Voor en nadelen On Demand
Nadelen
- Geen flexibiliteit in functionaliteit. Het is zoals het is. Je kunt er minder functionaliteit bij krijgen of afhalen.
- Minder flexibel. Je weet niet wat er met data gebeurd, waar staat het, je weet niet of het goed wordt gedaan. Je levert dit proces over aan een partij in India.
- Je kunt bij On Demand geen invloed uitoefenen op de prestatie van het systeem. De data staat bij de Vtiger Open Source wel gegarandeerd in Nederland onder Nederlands recht. Je kunt jouw database op verzoek zelf bezoeken of (laten) auditen.
- Vendor lockin: als je het niet bevalt kan je niet zo 1,2,3 zeggen ik ga naar een andere partij data.
- De data van On Demand valt onder Amerikaans recht, dat kan een nadeel zijn.
Voordelen
- Je kunt een altijd goede performance hebben
- Nul eigen beheer. Geen zorgen over backups, systeemmonitoring. Als het systeem uitvalt wordt overgenomen door een ander systeem.
- In het verlengde van de meest stabiele omgeving is vtiger On Demand ook de meest functionele omgeving. On Demand loopt altijd voor op een systeem dat gratis is. Dit wil nog niet zeggen dat het je ook nodig hebt.
Vtiger Open Source VS Vtiger On Demand |
||
Open Source |
On Demand |
|
Versie |
7.x |
Altijd de meest actuele versie |
Installatie |
v.a €150,- |
Gratis |
Hardware |
Gratis |
Gratis |
Maandelijkse updates (automatisch) |
NEE |
JA |
Automatische back-ups |
JA |
JA |
Nederlandstalige ondersteuning door Vicus, training, consultancy, maatwerk, inrichting |
JA |
JA |
Maatwerk mogelijk |
JA |
BEPERKT |
Nederlandse taal, verzorgt door Vicus |
JA, altijd actueel (met abonnement) |
JA, maar loopt minimaal 3 maanden achter |
Hosting op Nederlandse bodem onder Europees recht |
JA |
NEE |
Apps voor iPhone en Android |
JA |
JA, keuze beperkt |
24/7 overal toegankelijk |
JA |
JA |
Direct toegang tot de database, integratie enz. |
JA |
NEE |
Integratie met WebVisitAnalyser (Marketing automation tool) |
JA |
NEE |
Koppeling met ERP |
JA |
NEE |
E-mail marketing |
JA, |
JA, maar minder opties |
Rapportages en grafieken |
JA, standaard uit te breiden met plug-ins |
JA |
Telefoon en opname integratie |
JA |
JA |
Kanban verkooppijplijn |
JA, optioneel. Standaard in Marketing, Verkoop en Service pakket van Vicus |
JA |
Twitter en LinkedIn integratie |
JA, Twitter en LinkedIn zijn op te nemen in de accountkaart |
JA, Twitter en LinkedIn zijn op te nemen in de accountkaart |
Globaal zoeken |
JA, Optioneel |
NEE |
Print templates |
JA |
JA |
Custom module builder |
JA. Vicus maakt jouw modules (optie) |
NEE |
Klantenportaal |
JA |
JA |
Sidebar voor Gmail (Chrome) |
JA, aanvullende synchronisatie module |
JA |
Office 365 integratie |
JA, via Pop3 en IMAP of via Exchange plug-in |
JA |
Integraties |
JA. Via plug-ins en eventueel op maat |
NEE |
Integratie met Google Contacts en kalender |
JA. Via plug-in |
NEE |
Slimme herinneringen tonen |
JA. Via werkstromen |
Ja |
Picklist Kleuren |
JA, via plug-in |
JA |
Bewerken van velden zoals in spreadsheets |
JA. Velden via Ajax aan te passen |
NEE |
Taak Manager |
JA. Plug-in |
JA |
Volgen van fasen in koopproces |
JA. Via WebVisitAnalyser of door werkstromen |
NEE |
Tijdschrijf module |
JA. Add-on tijdregistratie is standaard onderdeel van Marketing, Verkoop en Service pakket van Vicus. |
JA |
Inzicht en overzicht |
JA. Via WebVisitAnalyser en Vtiger rapporten
|
JA, maar beperkter |
Touchpoints (contactpunten) |
JA v.a. vtiger 7 en ook in JourneyFunnel Model van Vicus, onderdeel van JourneyFunnel Pakket. |
JA, maar beperkter |
CRM modules |
JA. Standaard al veel modules, daarnaast meer dan 100 add-ons beschikbaar |
Gebonden aan standaard wat in pakket zit. |
Breed en divers Vtiger Open Source aanbod door Vicus
Vicus heeft pakketten voor elk type organisatie. Bekijk hier de diverse pakketten, variërend van Vtiger Community Editie, het Vtiger basispakket, het Vtiger marketing, verkoop en service pakket, tot aan de JourneyFunnel Editie inclusief de marketing en sales automation tool WebVisitAnalyser.
Met ruim 21 jaar ervaring en meer dan 388 Vtiger CRM implementaties adviseren wij je graag. Neem contact op met Vicus via 033 461 1196 of per e-mail via sales@vicus.nl.
Recente berichten
- Steeds meer Magento Module Ontwikkelaars Introduceren Product abonnementen 18 november 2024
- Bestelling komt retour? Dit kun je doen! 18 oktober 2024
- De bestelknop in jouw webshop 8 oktober 2024